boosquibbles.
Masalah
Sunday, April 1, 2012 ? 0 squibbles


Bila awan pagi berarak, membawa pancaran sinar suria untuk penduduk bumi. Taktala aku berada di suatu sudut dimana aku merasakan kelainan terhadap diriku sendiri. Masalah yang bertubi-tubi hadir dah susah dilenyapkan membuat ku bagai orang yang sasau mencari hala tujuan yang tepat. Aku bermasalah? ya benar dan tepat aku bermaslah. Bermasalah untuk menyelesaikan masalah yang hadir. Selama ini aku lalai, tiada masalah aku lupa DIA, bila aku ada masalah baru aku membentangkan sejadah dan menandah tangan untukNYA. Aku telah buat kesilapan yang besar ! aku tidak berlaku adil terhadap NYA , tidak berlaku adil terhadap diri sendiri, tidak berlaku adil terhadap perasaan ini. Ada ketika aku berdoa untuk pulih segalanya tetapi aku tidak mampu. Tidak mampu untuk menadah tangan kepadanya, Aku malu ! malu dengan perbuatan aku selama ini. Aku percaya tiada seorang di cakerawala tidak mempunyai masalah. Sekarang ini aku hanya terkedu memikirkan masalah yang timbul, aku tidak tahu jalan penyelesiannya, aku tidak tahu formula masalah ini. Aku berdoa dan terus berdoa agar hati aku yang gelap ini, lembut untuk menerima segala hakikat yang tidak mampu di ubah lagi.




Older Post | Newer Post